2015-12-13
Ytterligare miljonvinst till Höganäs – ”nu blir det fest”
Vem som vunnit över 30 miljoner kronor i Höganäs är fortfarande okänt. Men under söndagen uppdagades att ytterligare en miljonvinst sålts vid spelombudet i City Gross.
- Jag har aldrig varit med om något liknande. Nu blir det fest, säger Ann-Louise Blomgren, spelansvarig på City Gross i Höganäs.
Under lördagens dubbeljackpot på Åbytravet blev det hög utdelning på V75. Sju rätt gav över 14 miljoner kronor och två rätta rader var inlämnade vid City Gross i Höganäs. Enligt Ann-Louise Blomgren har vinnaren ännu inte gett sig tillkänna.
- Men vi hoppas att han/hon gör det. Det skulle vara jätteroligt. Många har under dagen spekulerat i vem det kan vara.
Har ni firat detta på något sätt?
- Ja, så klart har vi det. Vi har hängt upp guldserpentiner, några skyltar och ballonger i affären. Men vi planerar att fira mera i morgon, måndag. Hoppas att vinnaren kommer in då.
Ann-Louise Blomgren berättar att ytterligare en V75-rad med miljonvinst lämnats in på City Gross i Höganäs denna helg.
- Det hade vi till en början ingen aning om, men någon av våra spelare har vunnit över 3,7 miljoner kronor. Det var ett system som innehöll sju spikar varav sex rätt. Kupongen kostade 50 kronor.
- Jag har aldrig varit med om något liknande förut under mina åtta år här. I somras sålde vi en Harry Boy-vinst på 650 000 kronor. Det är också mycket pengar, men denna helg slår allt.