2015-11-05
Montédebut för Nahar i Paris
Robert Berghs stjärnhäst Nahar gjorde på torsdagen i sin 111:e start i karriären debut i monté – trav under sadel. Tioåringen reds av David Thomain och fick ett fint lopp i rygg på ledaren men i högt tempo på Vincennes i Paris. I uppförsbacken på bortre långsidan tröttnade det blågula hoppet och sjönk genom fältet […]
Robert Berghs stjärnhäst Nahar gjorde på torsdagen i sin 111:e start i karriären debut i monté - trav under sadel.
Tioåringen reds av David Thomain och fick ett fint lopp i rygg på ledaren men i högt tempo på Vincennes i Paris. I uppförsbacken på bortre långsidan tröttnade det blågula hoppet och sjönk genom fältet genom slutsvängen, in mot upploppet blev det även galopp.
Loppets vanns av favoriten Uppercut de Manche, som belönades med drygt 500 000 kronor.
Nahar ägs av hockeytvillingarna Daniel och Henrik Sedin och har i karriären tjänat drygt 11,8 miljoner kronor. Största segern är triumfen i Elitloppet 2013.