2025-04-09

Foto: Sophie Nyblom, TR Bild
Lugnande besked för Sandra: ”Svullen och blåslagen”
Sandra Eriksson fick föras till sjukhus efter en otäck olycka på Umåker.
Under onsdagskvällen kommer Bodentravet dock med lugnande besked.
Kort efter start i onsdagens fjärde lopp på Umåker kastades Sandra Eriksson, som körde hästen Ocorone Sunrise, ur sulkyn och blev liggande på banan.
Kusken fick färdas i ambulans till Norrlands universitetssjukhus i Umeå, men under kvällen lämnas ett positivt besked från Sandras sambo Simon Nilsson-Cederborg via hemmabanan Bodentravets hemsida.
– Svullen och blåslagen, men tur i oturen och det verkar som att Sandra får sätta sig på tåget hem redan i kväll, säger Simon.