2025-08-20

Loppisfantast vann en halv miljon på Top 7®: “Overkligt!”
Lördagens storvinnare på travet var en kvinna från Göteborg som blev ensam med sju rätt på Top 7®. Hennes Harry Boy® för 24 kronor gav 454 343 kronor i vinst.
– Otroligt att jag blev ensam i hela Sverige, säger den glada pensionären.
Hon har följt travet hela livet och minns hur hon förr i tiden ofta besökte travbanor. Då var Stig H Johansson och Olle Goop favoriterna, i dag är det Örjan Kihlström och Björn Goop som gäller.
– Jag brukar köra något litet system själv med dem i. De är bra, och rätt som det är sticker de fram nosen. Det var roligt att Björn Goop vann Åby Stora Pris!
En trogen Harry Boy-spelare
På V75® köper hon alltid en Harry Boy, men kompletterar ofta med ett eget litet system.
– Jag gör ibland en minirad på 36 rader för att kolla om jag är bättre än Harry. Det är jag faktiskt ofta!
Men just den här gången var det Harry som levererade på Top 7®.
– Jag har varit med sedan starten och har vunnit 20 000 kronor en gång, så jag fortsätter – jag ger mig inte, säger hon.
Nu blev hennes system ensamt att hitta sju rätt.
– Det är lite overkligt! Nästan otroligt, att jag blev ensam i hela Sverige. Man funderar på vad man ska köpa. Men jag gillar elektronik och ska uppgradera mobilen i alla fall.
"Här står jag och säljer småskit – fast jag är halvmiljonär!"
Efter att hon upptäckt vinsten i lördags lade hon sig som vanligt i soffan och kollade deckare. Dagen efter var det loppmarknad som gällde – ett av hennes stora intressen utöver travet.
– Det är lite nyckelringar, småsaker… det är roligt, allt går att sälja. Jag tänkte när jag var där: Här står jag och säljer småskit fast jag blivit halvmiljonär, säger hon och skrattar.