2022-07-21

Inför V75®(jackpot): Hultmanalaysen – skrällen kan leda hela vägen
Fortsatt högtryck såväl i landet som travet.
Den här helgen är det Axevalla med Stochampionats-helgen som gäller. Axevalla är känt för sitt långa upplopp som ofta blir utslagsgivande, något som jag gillar.
En ganska öppen omgång på V75® den hör lördagen men jag har hittat två spikar att förlita mig på.
Hälsningar Stefan Hultman
V75-1
Silverdivisionen, 2140 volt
Voltstart i Silverdivisionen är lite ovanligt, men spännande. Favorit lär nog 1 Champ Lane bli och den hästen är intressant i den här nya regin, jag tror det kan bli bra och den kan nog leda det här hela vägen. Men jag måste ha med 6 Amornero Roc, Gocciadoro visade inte minst förra lördagen att hans hästar är på gång, han brukar få fin bra snurr på dem över sommaren och springspår med Mika Forss i sulkyn betyder att de bör komma bra till. 7 Galantis har alltid varit lovande och fin och har nu börjat vinna lopp också. Jag tycker även att man bör tänka på 11 Unico Broline som kanske var lite sämre senast men ska vara bättre nu. Man behöver nog fyra, fem streck här i inledningen.
V75-2
Klass 2, 2140 auto
Ett jämnt lopp med fina hästar. Jag gillar verkligen 3 Swish the Cash som är en riktigt bra ”Ready Cash-are” hos Kolgjini. Hästen tränar bra inför det och är riktigt i ordning, jag tror den tar ledningen och att det ska vara bra chans. Framför allt är det 9 Real Scotch som utmanar. Också det en riktigt bra häst med fin stam; mamman Blended Scotch vann ju Stochampionatet för några år sedan och det förpliktigar. Loppet senast kan man glömma då hästen hamnade punchigt på det, han var jättebra gången innan. Det finns fler bra hästar i loppet men jag tror de ska stå mellan de två nämnda och jag låser loppet på dem.
V75-3
Klass 1, 1640 auto
Kort distans och här kommer det bli körning. 2 Cobra vill ha spets, 3 Black Fire visade senast hur fin han var från ledningen och 4 Inspiration vet vi ju är bra när han får vara med där framme. Men 2 Cobra är min spetsfavorit och kommer den också till ledningen så tror jag att den vinner. Det handlar om en lite knepig häst men som skulle vara gynnad av att få gå på innerspåret. Garderar man är 1 Global Believer ingen tokig häst som också har ett smaskigt läge, men jag tror som sagt mycket på Cobra och att det är hela vägen som gäller. Spik.
V75-4
Diamantstoet, 2140 volt
Ett stolopp och de brukar bli lite öppnare. Det är sju hästar på start vilket betyder springband för de på tillägg och det är inte lika fördelaktigt för dem. Jag tror mest på 6 Samedi, en bra sort från Westholm efter Bold Eagle och fina Annicka som jag tror kan öppna bra, trivs i ledningen och har spetsläge här. Jag tror den leder väldigt länge. Från tillägg tycker jag framför allt 13 It’s A Girl räknas tidig, också det en bra sort. Vi kan nämna 14 Hera Sisu, 8 Readly’s Dream, 9 Dream of Money D.E och 15 Pim Pim Joli om man vill gå full ut, men jag går nog kort med 6 Samedi och 13 It’s A Girl.
V75-5
Bronsdivisionen, 2640 auto
Ett spännande lopp över lång distans. Robert Bergh har fått en jäkla snurr på 1 L.L Royal som verkligen varit jättebra. Men här kan det bli lite körning och det är inte säkert man kan hålla ledning. 4 Santos de Castella är ju riktigt startsnabb, har bra form och gillar ledningen så den bör nog ladda. Örjan kör 5 Abbys Wise As som är en häst som man har goda tankar om och är på väg att utvecklas. 8 Aragorn As har ett svårt spår givetvis men Björn Goop kör åt Nurmos och hästen vann ju på 10,7 senast, missgynnad av läget som sagt men med lite röta kan man komma till. 9 Ture L.A var lite sämre senast men kan mycket. Det hänger mycket på om 1 L.L Royal kan hålla ledningen i det här loppet.
V75-6
Stayerlopp, 3140 volt
Öppet lopp över tre varv på Axevalla, då brukar bästa hästen vinna. Jag tror en del på 1 Bottnas Idol som är min skrällvarning i omgången. Det är bara två hästar på start, jag tror den kommer till spets och leder det här länge. Sedan om det bär hela vägen ska vi inte säga säkert, men jag tror det kan vara bra chans. Hästarna på 20 meters tillägg sticker inte ut så mycket, men från 40 meter har vi ju 6 Under Armour som det är bra klass på, var väl sådär senast men gått bra gångerna innan. Flemming Jensen åker sällan över sundet om hästarna inte är i ordning så 9 Even Steven är tidig. 12 Parker kan vara en favorit i fara, det är en jäkla osäker häst men från det här spåret bör man kunna kliva iväg även om det inte går att lita på honom. 13 Hefner Am är en fin häst men har kanske lite fel förutsättningar här, det här läget är inte så roligt.
V75-7
Gulddivisionen, 2640 auto
Axevallalöpning brukar bli ett fint lopp och så är det även nu. 6 Admiral As blir stor favorit och det ska han vara. Var kanske lite sämre i Oslo Grand Prix men uppträdde bättre igen senast så formen är nog som den ska vara. Bästa hästarna emot är 5 Antonio Trot som ju alltid går bra och till och med fick vinna senast, den ska med om man garderar. Jag har en liten förkärlek till 7 Milligan’s School men jag tycker inte han har visat den riktigt rätta formen för dagen. 8 Upstate Face är en riktigt fin häst som var ruggigt bra för tre starter sedan men varit sådär efteråt. Skrällen är väl 11 Ble du Gers som jag tycker höjt sig ett snäpp, springer rakare och ser fräschare ut än vad han gjort tidigare. Men med det sagt, 6 Admiral As tycker jag känns som lite bättre än de övriga och i och med den form han visade senast så väljer jag att spika.
