2022-06-09

Inför V75®: Hultmanalysen – synar en lurig omgång
Östersundstravet är nära hjärtat för mig.
När jag började på Menhammar hade de bara uppfödning där men Ronny Persson, som var ansvarig för avelsverksamheten på Menhammar stuteri, ville börja träna häst. Han hade en skuttig fux efter Ideal du Gazeau med Tibur som morfar som hette Repoort Rozzeau som tände till i min backe för Ronny. Själv hade jag fått King Anders från Kari Lähdekorpi som inte gick någonting men tände till.
Vi åkte till Östersund och både Repoort Rozzeau och King Anders vann lopp (Anders det fina Storsjöpokalen). Det är en av mina roligaste stunder i livet och starten på min tid på Yttersta.
Vi har en svår och rolig omgång framför oss på lördag. Det ser ut som om det kommer att gasas i flera av loppen!
Hälsningar Stefan Hultman
V75-1
Storsjöpokalen - STL Silverdivisionen - 1640 meter auto
Här blir det körning från start och jag vill gå emot 5 Amornero Roc som är väldigt startsnabb men inte alltid funkat i travet.
Chansar med att spika 7 Gardner Shaw som är riktigt bra och det lyser bara form om honom. Kommer Örjan till lite ska det vara bra chans.
Har även lite förkärlek fär 1 Even's Cool Boy- Iinnersniffen är inte det optimalaför honom men det är en riktigt klassig sort.
V75-2
Sjunga Bests Minne - STL Kallblodsdivisionen - 2140 meter volt
En öppen historia och jag tycker att det är bra hästar på samtliga tre volter. 3 L.Q.Widde är en jättefin häst vunnit 13 av 16 lopp, där har Westholm lyckats. Kommer den till ledning så kanske de andra bara få se baken på den. 1 Rönningsgutten har varit varit bra
5 Kalmar och 8 Ulvsåsen gillar jag.
Och slutligen en riktigt bra häst på 40-fållan i 12 B.W.Sture.
V75-3
STL Klass I – 2140 meter auto
Här vill många vara med och köra!
Återigen garderar jag Alessandro Gocciadoro med en favorit, den här gången 5 Born To Run Gocciadoro laddar för fullt och blir svårslagen om han kommer till ledningen.
Kan någon fånga upp honom? Jag tror det. Dwight Peters kan pricka med 1 Special Topmodel och även 2 Capital Gain C.C är aktuell för ledningen. Ja, den vet jag att Oskar Kylin Blom vill köra i ledningen med.
Garderar man vidare så ska även en sådan som 4 L.L.Labero med som Bergh börjar få ordning på nu. Kan ju vara kusligt bra!
V75-4
Wångens Stora Ungdomspris - STL Diamantstoet - 2140 meter auto
Ett mycket öppet lopp - ett ungdomslopp.
Den rike som gör stora system tar med alla 15.
Pass upp för 15 Krakas som är min roliga i omgången. Jag trodde på henne senast och då gick Krakas bra på Umåker. Ett kul streck i ett lopp som är garderingskrävande,
V75-5
STL Klass II – 2640 meter auto
Det här kan bli ett roligt lopp som det borde kunna rassla undan i från start.
6 Firefoot är startsnann och även 2 Mafioso Lynx som lär testas ordentligt.
9 Mercenary kan få loppet?
Rådet är gardera. Det är inte säkert att det blir så att 6 Firefoot kommer till spets och då blir det jobbigt jobbigt.
V75-6
Jämtlands Stora Pris - STL Open - 2140 meter auto
Östersundstravet har lyckats få ihop ett riktigt fint lopp.
En som verkligen ska räknas är 2 Spickleback Face som Daniel Wäjersten har lyckats med.
3 Gareth Boko och 5 Milliondollarrhyme…hur står det till med deras form? Båda kan mycket
Passa 7 Mister Hercules och även yrvädret 10 Vernissage Grif
Min favorithäst (gilla-häst) är annars 4 Milligan's School. Men det är tveksam form på den kanten. Tarzan hittar inte formen på hästen och det är lite jobbigt. Kanske inget streck för de flesta av er men hag måste fortsätta att ta med honom på
Tarzans formhäst är ju 1 Click Bait som var femma i Elitloppet. Däremot är han ju klart sämre på medeldistans. Click Baiy ska tas med på både form och klass.
V75-7
STL Bronsdivisionen - 2140 meter auto
Här har jag ett roligt drag. 2 Parker tror jag väldigt mycket på. Han har galopperat lite väl mycket på slutet i hetsiga lopp och det har Parker inte klarat av. Nu kan det vara dags igen. Den här jag väntat på.
Om du garderar, ta med 3 L.L.Royal som Bergharn gjort ett enastående arbete med.
