2023-11-01
ATG® och travsporten stöttar Mustaschkampen
Under många år har ATG® aktivt deltagit i Mustaschkampen och sedan 2018 är ATG också huvudpartner till Prostatacancerförbundet. I årets upplaga av Mustaschkampen återkommer bland annat Mustasch-Harry Boy® och de senaste årens succé med en utmaning travbanorna emellan.
– Att vara huvudpartner till Mustaschkampen är en självklarhet för oss på ATG®. Våra kunder och travsporten i stort visar år efter år att de är mycket engagerade i kampen mot prostatacancer. Tillsammans gör vi skillnad i den här frågan, säger Johanna Åberg, Head of Marketing på ATG.
Utmaning till förmån för både Mustaschkampen och travskolorna
Som ett led i insamlingen av pengar till Mustaschkampen anordnas i samarbete med Svensk Travsport en utmaning travbanorna emellan. Alla travbanor kan delta och de fem banor som under november samlar in mest pengar får ett bidrag av ATG, i syfte att utveckla banans travskola.
Förra året samlade travbanorna gemensamt in fantastiska 561 414 kronoroch en handfull av landets banor tog sig dessutom in på den totala topp-tio-listan över Mustaschkampens digitala insamlingar. Förra årets vinnare, Jägersro, samlade in hela 170 759 kronor och siktar mot toppen även i år:
– Vi är mer än redo för årets Mustaschkamp! Det här är en mycket viktig kampanj och vi ska göra vårt absolut bästa för att samla in pengar och samtidigt sprida kunskap om Sveriges vanligaste cancerform, säger Anna Rogell, utbildningsansvarig på Jägersro travbana.
Harry Boy® i mustasch
Precis som tidigare år kommer ATG även att erbjuda Mustasch-Harry Boy, där ATG för varje spelad hundralapp bidrar med 10 kronor till Mustaschkampen (100, 200 eller 300 kronors insats). Kampanjen gäller varje omgång på V75® från och med 4 november till och med 2 december.
Om Mustaschkampen
Mustaschkampen är Prostatacancerförbundets årligen återkommande kampanj för att lyfta medvetandet kring prostatacancer och manlig hälsa. Humor och allvar blandas för att uppmärksamma och informera. Att prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom och att en tidig upptäckt räddar liv vill Mustaschkampen ska bli allmänt känt. Mustaschen är kampanjens signum.
Det här vill Mustaschkampen uppnå:
-
Att öka allmänhetens kunskap om prostatacancer och mäns hälsa.
-
Att alla män som fyllt 50 år tar ett PSA-blodprov eftersom en tidig upptäckt av prostatacancer räddar liv.
-
Att samla in medel till Prostatacancerfonden för vidare forskning och utveckling om sjukdomen.